.

.

Mengejar Gold Anda

translate to bi :

kepada : pencari gold pribadi

Secara rambangnye memanglah mudah jika dimasukkan dengan penipuan dan jalan pintas seperti judi,pinjaman,hasil dari kekayaan makbapa. Namun dengan jalan-jalan ini anda tidak akan bertahan lama dan secara tidak langsung ia akan memusnahkan anda juga dengan cara yang sangat cepat.

Bagaimanakah sebenarnya cara yang paling mudah untuk mengejar gold anda:

1.     Letakkan dalam diri berniaga lagi cepat untuk mengejar gold anda dari makan gaji,walaupon dengan bermain saham. Namun begitu tidak salah jika anda makan gaji sambil berniaga.

2.     sebelum memulakan perniagaan,anda harus buat sedikit kajian sebagai contoh :
·        Bermula dengan  kajian tentang barang apakah, kegiatan apakah, program apakah, makanan apakah, syarikat apakah, perkhimatan apakah yang orang sekeliling anda sedang mencari dan tercari-cari.
·        seterusnya kaji tentang berapa ramai yang akan berminat barangan anda, berapa ramai akan  membeli barangan anda, siapa target anda (kemampuan kewangan seseorang), kemana barangan anda harus disalurkan, kenapa mereka harus beli barangan anda, berapakah kos anda
·        kemudian barulah lihat siapa musuh bisnens anda, adakah untung atau rugi anda lakukan bisnens tersebut

  1. 3.     Dan seterusnya mulakan pembacaan buku-buku yang boleh membakar semangat anda, buku-buku trik peniaga,buku-buku pusingan modal untung rugi, buku-buku tentang cara promosi/promosi terhebat dan pelbagai lagi

No comments

Powered by Blogger.